niedziela, 6 marca 2016

Uśmiechnięte ciasteczka z jabłkiem

 Tym razem do niedzielnej kawy upiekłam kruche twarogowe ciasteczka. Poprzez ponacinanie kawałków jabłek, ciastka wyglądają jakby szczerzyły zęby w uśmiechu i przez to już wyglądają ciekawie. Ciasto po upieczeniu jest delikatne i kruche, a do jego przygotowania  potrzeba tylko trzech produktów. Proporcje tych składników są jednakowe. Przepis na to ciasto znalazłam w internecie, ale nie pamiętam strony, ponieważ nie zapisałam sobie, a było to już jakiś czas temu. Jeśli nie dostaniecie twarożku śmietankowego, który ma mazistą konsystencję, wtedy twaróg zmielić przynajmniej dwukrotnie. Z porcji, którą ja przygotowałam wyszło mi około 50 uśmiechniętych ciasteczek :)

            Składniki na ok. 50 szt:
  • 20 dag twarogu śmietankowego
  • 20 dag mąki pszennej
  • 20 dag masła
  • 3-4 jabłka
  • cukier puder do posypania
Twaróg  zmiksować z mąką i masłem na jednolite ciasto (użyć do miksowania spiralnych końcówek), tak przygotowane włożyć w woreczek lub zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 2 godziny, żeby się schłodziło.
Schłodzone ciasto podzielić na dwie części i jedną zostawić w lodówce.
Część ciasta rozwałkować na posypanym delikatnie mąką blacie roboczym, powycinać krążki o średnicy ok.7-8 cm np.szklanką. Jabłka obrać, przekroić na pół, wyciąć środek i podzielić jabłko na cząstki. Każdą cząstkę ponacinać nożykiem tak aby wyglądała jak zęby i układać na połowie wyciętego krążka, drugą połową ciasta przykryć jabłko, delikatnie docisnąć i skleić brzegi ciasta. Kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Tak samo postąpić z drugą częścią ciasta.
 Piec w temp. 200°C przez ok.17-20 minut.
Zimne ciastka posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)