wtorek, 15 lipca 2014

Ciasto na maślance z jagodami widelcem mieszane

Najprostsze i najszybsze ciasto jakie piekłam do tej pory. Przepis dostałam od koleżanki z pracy, zamieniłam tylko śmietanę na maślankę. Do wykonania tego ciasta nie jest potrzebny żaden sprzęt elektryczny -wystarczy widelec. Robiłam jakiś czas temu podobne, ale ciasto wychodziło mi zakalcowate i do tej pory nie znam przyczyny: za długo miksowane, za krótko pieczone czy coś ze składnikami nie tak.... A tutaj nie ma obawy, że się nie uda.
Ciasto wychodzi tak jak powinno i jest bardzo smaczne.
 Piekłam je w blaszce o wym. 24 x 35 cm

                            Składniki:  
Ciasto:
  • 4 jajka
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka maślanki naturalnej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 20-25 dag jagód ( lub innych owoców )
Kruszonka:
  •  100 g mąki
  • 50 g cukru
  • 50 g masła
Wyrobić palcami kruszonkę i wstawić do lodówki.
Wszystkie mokre składniki na ciasto połączyć z suchymi i wymieszać widelcem. Ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Wierzch ciasta posypać delikatnie kaszą manną lub drobną bułką tartą, wyłożyć na całą powierzchnię owoce i posypać kruszonką. Użyłam formy do pieczenia  24x35 cm.
Piec w temp. 180° ok.45 minut.
Słodkie jagodowe lato

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię ciasta na maślance!

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste i szybie ciasta uwielbiam najbardziej w dodatku z jagodami :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie ciasta:) świetnie Ci wyrosło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. i najlepsze!!! takie ciasta smakują wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I takie ciasta są właśnie niezwykłe ze względu na swoją prostotę i szybkość wykonania :) A przy tym jakie pyszne...
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj upieczone a dzisiaj juz nie ma.
    Uwielbiam ciasta z "jednej miski"malo pracy efekt powalajacy nawet moj syn ktory nie lubi ciast z owocami wcinal kawalek po kawalku.

    Nie mialam zwyklej maslanki wiec poszla taka z pieczonym jabluszkiem-pycha :):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam w sobotę to ciasto.....w domu ochy i achy :) Wędruje na listę ulubionych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj kupilam jagody i zaraz biore sie za pieczenie tego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  9. A można dodać mrożone owoce?a trzeba je wcześniej rozmrażać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, tylko przed wyłożeniem na ciasto najlepiej obtoczyć je w mące ziemniaczanej inaczej puszcza wodę do ciasta :)

      Usuń
  10. Też bym chciała się powiedzieć czy można spać mrożone owoce, lub ze słoika

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)