środa, 18 grudnia 2013

Ciasto zwane Salceson

   Skąd wzięła się taka nazwa dla słodkiego wypieku?
 Czyżby przez te widoczne kawałki jabłek?
 Właściwie dzięki tym jabłkom ciasto jest wilgotne, a dodatek orzechów potęguje doznania smakowe. Kakao z jabłkami i orzechami to jest bardzo dobre połączenie. Rodzynki pozwoliłam sobie pominąć, ponieważ nikt u mnie nie przepada za nimi.
Więcej czasu spędzimy przy przygotowaniu jabłek do ciasta niż trwa samo jego ukręcenie.
Spróbujcie, a zobaczycie, że ten wypiek będzie dosyć często gościć w Waszych domach :)

                           Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 jajka
  •  1 szklanka cukru
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 4 - 5 jabłek
  • 1 szklanka orzechów włoskich
Jabłka obrać i pokroić w grubszą kostkę. Orzechy lekko rozdrobnić.
Jajka utrzeć z cukrem, dodać resztę składników i wymieszać. Na koniec połączyć z orzechami i jabłkami.
Piec w temp. 175 - 180°C około 45 minut.
Użyłam formy do pieczenia 24 x 35 cm.

36 komentarzy:

  1. nigdy tak tego ciasta nie nazywam, chociaż słyszałam, że tak się na nie mówi, ale bardzo często je robię, jeśli muszę zrobić coś na szybko, bo szykują się niespodziewani goście! jest rewelacyjne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie pamiętałam tej nazwy :) ciasto to gości u mnie na stole już kilkanaście lat :) jest przepyszne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś takie ciasto piekłam. Sama nazwa była dla mnie dziwna. Ale po upieczeniu już się wszystko wyjaśniło. A smak? Fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas to ciacho funkcjonuje pod nazwą placek amerykański, potwierdzam, jest przepyszne, a na drugi dzień (jak dotrwa) jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto jest naprawdę wyśmienite :D Często je piekę i bardzo szybko znika ze stołu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Według książki "Przepisy kulinarne mojej babci ,mamy i moje"'z 1993 ciasto Salceson wygląda zupełnie,zupełnie inaczej.Jest o wiele skomplikowane składa się z dwóch ciast,masy budyniowej,galeretki i nie ma tam owoców tylko konfitura.Czyli jest inne ale pod nazwą Salceson.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co "kucharz" to przepis. Ja akurat znam tylko to ciasto, które wrzuciłam na bloga i ono widniało w moim zeszycie z przepisami właśnie pod taka nazwą.Na pewno ciasto z przepisu z książki,której tytuł podajesz jest też bardzo smaczne. Gdybym miała na nie przepis, na pewno bym wypróbowała. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Super ciasto:)przepyszne i jak drogie panie piszecie znika ze stolu w mgnieniu oka:)jak powiedzialem w domu ze zrobie salceson dzieciaki mialy kwasne mimy heehe ale jak postawilem salceson na stole palaszowaly az im sie uszy trzesly hehre:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto pyszne !!! Nawet po dodaniu wielu składników "od siebie" wyrasta elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszne ciasto ja mialam wersje bez orzechow ale ta jest o wile lepsza orzeszki chrupia w ciescie pycha :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto salceson pamiętam jeszcze z lat 90-tych,nie mogłam znaleźć własnego przepisu i tak trafiłam na Pani stronę.Placek upiekłam na miniony weekend i całej rodzinie bardzo smakowało (co cieszy) ,zrobiłam tylko 1,5 porcji na standardową blachę i po upieczeniu posypałam cukrem pudrem.Pozwolę sobie zaglądać tu częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało i oczywiście zapraszam do częstszych odwiedzin :)

      Usuń
  11. śmietnik- to nazwa mojej teściowej

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekę to ciasto od lat . W mojej rodzinie funkcjonuje pod nazwą ciasto amerykańskie .Ja polewam je zaraz po wyjęciu z piekarnika polewą zrobioną z cukru pudru, kakao i odrobiny wrzątku / proporcje ...na oko--ma być konsystencji gęstej śmietany /i posypuję dość obficie wiórkami kokosowymi -- delicious !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem zachwycona. Jest pyszne i zawsze się udaje. Początkowo byłam przerażona jego gęstością, ale wyrosło. Gwarantuję, że zniknie ze stołu bardzo szybko, bo ciężko skończyć na jednym kawałku.P.S. Nie żałujcie jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam to ciasto! Jest przepyszne. U mnie funkcjonuje jako Wiewiórka:)) ( ładniej niż Salceson, co nie :) ).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez orzechów salseson z orzechami wiewiorka��

      Usuń
  15. Potwierdzam super ciastko tylko znam nazwę ciasto włoskie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jestem mistrzem piekarniczym robiłem go 4 razy i zawsze się udało :) jest bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam. Po włozeniu do piekarnika myślę, ale gęste, tak dużo jabłek, nie wyrośnie, no nic nie podam gościom, zjemy sami. Po wyjściu: wow wyrosło! Po posypaniu cukrem pudrem i spróbowaniu: wow jakie dobre! 🙂 Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)