czwartek, 5 grudnia 2013

Bułki drożdżowe z serem

Tu nie ma co pisać....Pyszne słodkie bułki z serem. Nie można im się oprzeć. 
Wykorzystałam przepis od Margarytki.


                                   Składniki na 12 bułek:
Ciasto:
  • 2 szklanki mąki 
  • 35 g masła
  • 25 g świeżych drożdży
  • 2 żółtka
  • 125 ml ciepłego mleka ( 1/2 szklanki )
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka jogurtu naturalnego ( u mnie śmietana, bo nie miałam w domu jogurtu )
  • 1/4 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
Nadzienie:
  • 400g twarogu
  • 1 żółtko (w oryg. całe jajko )
  •  2 - 4 łyżki cukru ( w zależności jak kwaśny jest twarożek )
  •  cukier wanilinowy ( u mnie 1/4 laski wanilii )
Lukier:
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • sok z cytryny (1- 2 łyżeczki )
Drożdże rozkruszyć w miseczce , dodać do nich 1 łyżkę cukru, łyżeczkę jogurtu, 2 łyżki ciepłego mleka i łyżeczkę mąki. Zarobić zaczyn i zostawić do wyrośnięcia.
Masło rozpuścić w mleku (ja wrzuciłam masło do ciepłego mleka podgrzanego w mikrofalówce i wymieszałam, aż się rozpuści ).
Żółtka dokładnie wymieszać z 2 łyżkami cukru ( można dodać 1 łyżkę gorącej wody, wtedy cukier szybciej się rozpuści ). 
Przesiać do miski mąkę, dodać sól, utarte żółtka, zaczyn z drożdży i zamieszać. Wlać ciepłe mleko z rozpuszczonym masłem. Wyrobić ciasto na gładką, elastyczną masę, przykryć ściereczką  i zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na ok. godzinę, aby ciasto podwoiło swą objętość.
Twaróg zmielić, dodać cukier i cukier wanilinowy oraz żółtko i dokładnie wymieszać.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat delikatnie obsypany mąką, rozwałkować na prostokąt o grubości 3-4 mm. 
Wyłożyć na ciasto masę twarogową i rozprowadzić ją po całości.
 Ciasto złożyć na trzy ( 1/3 ciasta zagiąć od dołu i 1/3 założyć od góry ).
Tak przygotowane ciasto przekroić na 12 równych części i każdą część przekręcić w połowie tak, aby powstała "muszka".
Rozkładać w pewnej odległości od siebie, żeby się nie skleiły podczas pieczenia.
 Piec w temp. 180°C ok. 20-25 minut ( u mnie upiekły się już po 15-18 minutach ).
1-2 szklanki cukru pudru dokładnie rozpuścić w 1-2 łyżeczkach  soku z cytryny  i polewać jeszcze ciepłe bułki.


48 komentarzy:

  1. pysznie wyglada!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wyglądają:) pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny przepis. A jakie śliczne kształty. Chętnie sama takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny mają kształt, z serem - moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  5. moni 26 styczeń 2014
    zrobiłam i nie mogłam przestać jeść-przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. ...naprawde pyszne..
    moge robic codziennie ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Celina twoje wypieki są super zawsze wychodzą idealnie strona ta jest na stałe w mojej zakładce ulubione :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie, a mianowicie jaki twarożek jest najlepszy do bułeczek? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy będzie twarożek półtłusty. Pozdrawiam również :)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź.

      Usuń
  9. dlaczego moje ciasto drożdżowe zawsze klei się do rąk? obojętnie z jakiego przepisu. ciężko jest mi je rozwałkować czy jakkolwiek uformować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze dodać troszeczkę , ale naprawde niewiele maki :)

      Usuń
  10. Moze byc za zadkie,albo za malo wyrobione,albo jedno i drugie

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszlo pyszne! Dziekuje za przepis !

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszne drozdzoweczki , i naprawde nie zajmuje wiele czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszły przepyszne:) zrobiłam Z podwójnych składników, bo za mało dla rodzinki. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. it would be easier, if ingredients would be in used order. where did u use vanilla essence? i cannot find it in description. but it sounds good, i will try it :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fatalna angielszczyzna... z czytaniem po polsku ze zrozumieniem tez nie najlepiej...

      Usuń
    2. podejrzewam że anonim z 10 listopada nie czytał po polsku tylko przetłumaczył za pomocą gadżetu z lewej kolumny ;)

      Usuń
  15. vanilla essence put to dry cottage cheese

    OdpowiedzUsuń
  16. Są naprawdę przepyszne:))))))Wspaniały przepis,nie ma opcji że nie wyjdą.Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygladaja niebiansko! zrobie wkrotce i sie pochwale. Jeszcze jedna cudowna rzecz - przepis podany na szklanki i lyzki a nie na gramy, super, dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam - są przepyszne!!!!!! Jutro znowu je robię!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepyszne ! Dziękuje bardzo za przepis ! W sekrecie powiem, że do sera dodałam jeszcze dwa banany i są niesamowite ! Pozdrawiam, Kasia. :))

    OdpowiedzUsuń
  20. NIEBO W GEBIE i jakie szybkie do zrobienia..mmiiiiaaaaaaaaaammmmm

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę pyszne, jak ze sklepu tylko jeszcze cieplutkie, bo świeżutkie. Baaardzo je polecam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszły super:) jeszcze tylko posmakować przy kawie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo smaczne i bardzo proste w przygotowaniu. Ja do swoich dodałam jagód i zrobiłam je trochę mniejsze (bez skręcania). Rewelacja przepis! Dziękuję za podzielenie się nim z nami.

    OdpowiedzUsuń
  24. Musiały być pyszne :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Powędrowały bułeczki do piekarnika zobaczymy co nam wyjdzie,dzieci nie odrywają oczu od piekarnika i ode mnie.Cód,mama piecze ;-)margolcia

    OdpowiedzUsuń
  26. A mi nie wyszlo:-( ciast jak kamien...musialam cos pomylic z proporcjami bo chcialam zrobic z polowy skladnikow :-(

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie zrobione właśnie. Następnym razem zrobię z podwójnej porcji bo już 2 zostały

    OdpowiedzUsuń
  28. Pyszne wyglądają i tak smakują. Robiłam i wyszły -przepyszne jak to moja córka mówi😀

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyszły mi bardzo smaczne. Tylko za mało rozwalkowalam i wyszły grubsze i mniej bo 8szt.

    OdpowiedzUsuń
  30. Buleczki sa przepyszne. Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mozna dodac drozdze suche zamiast swiezych i jakie proporcje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać drożdże suche.Proporcje: 7g drożdży instant = 25g świeżych drożdży.Pozdrawiam :)

      Usuń
  32. Właśnie piekę.Wygladaja cudownie.A pachnie w całym domu. Dziękuję za cudowny przepis��

    OdpowiedzUsuń
  33. pieklam wczorai i musze piec dzis poszly jak cieple buleczki z serem dziekuje.
    Cieplo pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Wyszły i bardzo wszystkim smakowały

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepis fajny tylko nie da się rozpuścić szklanki cukru pudru w dwóch łyżeczkach soku z limonki.

    OdpowiedzUsuń
  36. Czy mogą być drożdże w proszku?jak tak to ile dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  37. Sorki znalazłam w komentarzu odpowiedż z suchymi drożdżami 🙃😘

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy mogę ser podmienić na masę makową.? Piekłam z serem i są pyszne, ale kusi mnie zeby upiec z makiem

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)