poniedziałek, 18 listopada 2013

Tort z piersiami dla czterdziestolatka

                    Ten tort postał specjalnie na czterdzieste urodziny szwagra. Dawno nic nie robiłam z masy cukrowej, ale jakiś czas temu wspomniałam, że taki tort mu zrobię. Trzeba było słowa dotrzymać.
Na takie święto potrzebny jest specjalny tort :)
Najpierw był dylemat: z czego zrobię te piersi? Ale któregoś dnia mąż mój wypatrzył w hipermarkecie metalowe miseczki, które okazały się być wprost idealne do takiego kształtu. Bałam się czy ten tort mi w ogóle wyjdzie, ale okazał się wcale nie taki trudny na jaki wyglądał. Całą pracę przy nim rozłożyłam sobie na trzy dni, ponieważ w międzyczasie trzeba niestety jeszcze pracować.: w pierwszy dzień wieczorem upiekłam biszkopty, na drugi dzień biszkopty przekładałam musem, masą śmietankową i kremem maślanym, a na trzeci dzień pozostała mi masa cukrowa.
 A potem to już tylko na urodziny....powiem tylko, że udała mi się ta niespodzianka ...Wszyscy byli zaskoczeni :)))
Składniki:

Biszkopt o wym. 24 x 35 cm:
  • 6 dużych jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 1,5 szklanki mąki tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
 Żółtka oddzielone od białek wyłożyć do naczynia i wymieszać z proszkiem do pieczenia (wyrobić łyżką jak na kogel-mogel). Mieszać do chwili, aż "zbieleją" i zostawić na 10-15 minut do wyrośnięcia.
    Białka ze szczyptą soli ubić na sztywna pianę, następnie wsypywać powoli cukier. Ubijać do momentu, aż cukier nie będzie wyczuwalny.
    Do ubitych białek dodać żółtka i wymieszać mikserem na wolnych obrotach.Wsypywać powoli mąkę i całość mieszać łyżką  (biszkopt będzie delikatniejszy i pulchny ). Natłuścić dno blaszki, wlać ciasto, wyrównać, żeby równo się upiekł.
   Piec około 25 minut w temp. 180°C.

Biszkopt na piersi:
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotować tak jak duży biszkopt. Przygotowane ciasto rozlać do dwóch wysmarowanych tłuszczem na dnie miseczek i upiec w piekarniku  w temp.180°C około 30-35 minut. (dłużej się piecze, ponieważ naczynie jest małe i wysokie ). Po 20 minutach, jeśli biszkopt za szybko będzie się rumienił, zmniejszyć temperaturę do 160°C i dopiec do suchego patyczka.

Masa brzoskwiniowa:
  • 1 puszka brzoskwiń
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
Masa śmietankowa:
  • 400 g śmietanki 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 3 łyżki cukru pudru
Ponadto:
  • krem do tortów waniliowy
  • 300 ml mleka
  • 100g miękkiego masła 
Oraz masa cukrowa do obłożenia całego tortu.
Duży biszkopt i 2 małe przekroić na pół. Na dużym biszkopcie wyciąć nożem kształt kobiety.
Dolną część dużego biszkopta i dwie dolne przeznaczone na piersi nasączyć ( 1/2 szklanki syropu z brzoskwiń + dopełnić przegotowaną  wodą do pełnej szklanki )
Brzoskwinie zmiksować i połączyć z pozostałą częścią syropu. Zagotować,odstawić, wsypać galaretki i dokładnie wymieszać.  Pozostawić, aż wystygnie. Jak zacznie gęstnieć, porozkładać na blaty biszkoptów i pozostawić w lodówce, żeby masa się szybciej "ścięła".
Dobrze schłodzoną śmietanę 30%-kę ubić na sztywną masę, dodając pod koniec ubijania cukier puder (jeśli ktoś woli słodszą masę to dodać więcej pudru ). Dodać serek mascarpone i zmiksować razem. Żelatynę rozpuścić w 4 łyżeczkach gorącej wody i wlewać powoli do masy ciągle mieszając.
Wyłożyć masę śmietankową na zastygniętą masę brzoskwiniową, nie zapominając o przełożeniu również "piersi" .Przykryć biszkoptem. Piersi również przykryć biszkoptami i ułożyć je na "ciało". Wstawić do lodówki.
Krem waniliowy zmiksować wg. podanego przepisu na opakowaniu. Obłożyć tym kremem dokładnie cały biszkopt i wstawić do lodówki (najlepiej na noc). Krem maślany jest potrzebny, żeby nam się masa cukrowa nie rozpuszczała
Przygotować odpowiednie kolory i wyrobić masę cukrową. Obkładać masą tort według uznania. Po ukończonej pracy przechowywać tort w lodówce.

 Przepis na masę cukrową:
  • 700 g cukru pudru
  • 100 g glukozy
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 70 ml wody
  • 2-3 łyżeczki planty (to jest tłuszcz, który nie ma smaku ani zapachu )
  • ew. barwniki spożywcze
 Żelatynę zalać 70 ml wody i zostawić do napęcznienia.
Zagrzać wodę w dużym naczyniu. Do mniejszego dodać napęczniałą żelatynę i rozpuścić w kąpieli wodnej   ( włożyć mniejsze naczynie metalowe do większego z gorącą wodą ). Żelatyna nie może się zagotować, jeśli tak się stanie powtórzyć czynność od początku. Do rozpuszczonej żelatyny dodać glukozę i zamieszać. Glukoza również musi się rozpuścić. Następnie dodać plantę. Jeśli będzie potrzebna kolorowa masa to dodać również odrobinę barwnika. Gdy tłuszcz zacznie się rozpuszczać, wyjąć miskę z naczynia z wodą i wsypać do niej część cukru pudru ciągle mieszając. Blat obsypać pudrem i  wyłożyć masę z naczynia. Ugniatać masę cały czas posypując pudrem, aż masa będzie miękka i elastyczna.
 Przed wałkowaniem masy cukrowej posypać blat cukrem pudrem, żeby ta się nie przyklejała do podłoża.
Trzeba pamiętać że, masa będzie na początku wydawała się intensywna w barwie i zmieni się to podczas dosypywania pudru i zagniatania. Kolor będzie coraz bledszy.

66 komentarzy:

  1. Fantastyczny tort! Zdolna kobieta z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Tort jak żywy. Jesteś bardzo uzdolniona i masz fantazję Świetne dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To się nazywa typowo męski tort!! super :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam również. Udało się! Świetny przepis!Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tort Ci się udał. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. CZy taki tort wypada robićkomuś młodszemu czy tylko dla starszych osob te cycki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że np.na osiemnastkę mógłby być, ale nie tylko.To zależy jakie kto ma poczucie humoru i czy będzie zadowolony z takiego tortu :)

      Usuń
  6. Chciałam się spytać czy do tej ostatniej masy gotowej dodaję jeszcze masło i mleko ? I czy masę cukrowa mogę położyć od razu po masie maslanej czy powinna ona być położona np po nocy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, postępujemy wg przepisu na opakowaniu.Do kremu potrzebne jest i mleko i masło. Mi najlepiej pasuje krem do tortów firmy Gellwe, ponieważ ma gęsta konsystencję. Myślę ,że dobrze by było wstawić tort z masą maślaną chociaż na godzinkę do lodówki przed położeniem cukrowej. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Tort wyszedł super. Tylko brzoskwinie nie chciały się ściąć i musiałam dodać żelatyny. Jak długo Pani się scina ta masa ? Dziękuję bardzo za ten przepis i na pewno skorzystam jeszcze nie raz z niego:) pozdrawiam

      Usuń
    3. Witam moniag. Nie pamiętam jak długo ścinała się masa brzoskwiniowa, ale pamiętam, że najpierw musiała ostygnąć, a potem na pewno wkładałam ją do lodówki, żeby żeby zsiadła się szybciej i pilnowałam , żeby w odpowiednim momencie ja przełożyć na biszkopt. Nie wiem dlaczego przy dwóch galaretkach nie zsiadła się masa, może galaretka nie rozpuściła się do końca? Pozdrawiam.

      Usuń
  7. a z czego zrobiłas sutki heheh...bo wygladaja fajnie.dzis zaczynam go robic i mam nadzieje ze mi wyjdzie taki,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sutki są z masy cukrowej :)

      Usuń
    2. Witam mam pytanie gdzie można kupić taki barwnik spożywczy ??

      Usuń
    3. Barwniki spożywcze w żelu można kupić w większych sklepach. Jakiś czas temu wypuściła je na rynek firma Dr.Oeteker w czterech kolorach, które można mieszać ze sobą uzyskując inne kolory. Ja kupowałam swoje barwniki w proszku na allegro. Można również spróbować w jakiejś hurtowni cukierniczej, jeśli taką masz w swojej miejscowości.

      Usuń
  8. zrobiłam tort i wyszedł super,domysliłam sie ze z masy cukrowej i tez zrobiłam.Dzieki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam , piękny tort ! Chciałam zapytać jakie wymiary miał biszkopt i jak Pani upiekła małe okrągłe biszkopty ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiej srednicy byly miseczki na "cycki"? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak sie robi ten krem maslany ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat kupuję, o czym wspomniałam wcześniej w komentarzu.

      Usuń
  12. Ja mam pytanie dotycząca jak zabarwic na kilka kolorow tą masę , bo tu jest podany przepis na mase na cały tort więc jak to podzielić i zabarwic, czy mozna juz do gotowej dodać barwniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podany przepis na masę cukrową jest ogólny. Na pokrycie całości biszkopta ( tzw. skóry ), o ile dobrze pamiętam - trzeba zrobić porcję z podanych składników. Jeśli chodzi o dodatki, trzeba zrobić następna porcję np. z połowy składników. Wszystko zależy jakie dodatki chcemy dodać i ile kolorów nam potrzeba. Z doświadczenia wiem, że barwniki lepiej dodać wcześniej. O wiele trudniej połączyć gotową masę z barwnikami,żeby kolor był równomierny.

      Usuń
  13. czy mozna plante zamienic czym innym a jak nie, to gdzie mozna ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno Plantę można zamienić na olej, ale Planta nie ma smaku i zapachu - czyli jest neutralna i nie zmieni smaku masy cukrowej. Kupiłam go w markecie.

      Usuń
  14. hej witam a jakich miseczek użyła Pani do upieczenia "cycków"
    Przypuszczam że porcelanowych takich do zupki z ikei np. nie moge wstawić do piekarnika na taka temperaturę :( ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam metalowych miseczek o średnicy ok. 11 cm zakupionych przypadkiem w markecie. A porcelanowych nie ryzykowałabym wstawiać do piekarnika.

      Usuń
  15. w jakich miseczkach piekłaś biszkopt na *piersi*? Tort wygląda obłędnie.Pozdrawiam!iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrz komentarz "piętro" wyżej. To były nieduże, głębokie miseczki :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Witam. Kiedy kladziemy krem maslany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed położeniem masy cukrowej, która ma się znaleźć na tejże masie ( maślanej ) ;) Po położeniu masy maślanej wstawić do lodówki, żeby dać jej zastygnąć i wtedy można spokojnie robić masę cukrową.Pozdrawiam.

      Usuń
  17. mam zamiar upiec taki tort na 30 urodziny męża, ale co do pieczenia mam 2 lewe ręce, jak jeszcze biszkopt i masę chyba dam radę zrobić, tak na myśl o masie cukrowej blednę. czy taką masę można zrobić wcześniej, powycinać stanik, sutki itp i odłożyć w pudełeczku plastikowym na kolejny dzień? czy lepiej taką "świeżo" zrobioną kłaść od razu na tort? stanik i koronki się skleją ze skórą bez problemu? Jej jest taaki piękny i taaak bardzo chciałabym żeby mi wyszedł... ELA

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja polecam kupić gotowa masę cukrowa

    OdpowiedzUsuń
  19. Elu, rzeczywiście można kupić gotową masę cukrową, jeśli boisz się, ze nie wyjdzie, chociaż wydaje mi się, że cała frajda polega na zrobieniu całego torta własnoręcznie. Zresztą zamiast masy cukrowej możesz użyć samej masy maślanej bądź śmietanowej i ozdobić za pomocą tylki.
    Jednak lepiej wycinać elementy na bieżąco ( wcześniej możesz zrobić sobie szablon z papieru np. na stanik ).Masy można ze sobą skleić lukrem z białka.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się !!! Dwa wieczory robiłam z pomocą koleżanki i dałam radę :) Mąż był w mega szoku, zwłaszcza, że zna moje "zamiłowanie i zdolności" do pieczenia. Koledzy mu zazdrościli taaaakiego tortu :) Tort bardzo smaczny, nie jest zbyt słodki (poza masą cukrową) i świetnie się trzyma całości. Jedyne przy robieniu masy cukrowej miałam małe problemy. Jednego dnia robiłyśmy masę cukrową na ciało wyszła jak pianka, ale w żaden sposób nie chciała się rozwałkować, wałkowałyśmy, naciągałyśmy, zwilżałyśmy- kompletnie nic nie pomagało, więc tort miał ciało na klatce piersiowej i na brzuchu. Na drugi dzień robiłyśmy masę na bieliznę i wyszła rewelacyjna, miękka, plastyczna, można było ją dowolnie formować.RADA 1: Pierwszego dnia po podgrzaniu żelatyny z glukozą i olejem wyłączyłam palnik i w rondelku zgęstniało mi wszystko na mega klejącą gumę, później wyłożyłam to na cukier puder i nawet po dokładnym ugniataniu ta masa była twarda, natomiast na drugi dzień podgrzałam wszystko w kąpieli wodnej wsypałam na stolnicę sporo cukru pudru, zrobiłam w nim dołek i wlałam do niego jeszcze gorącą i płynną masę, wszystko ładnie się połączyło i idealnie kształtowało, dzięki temu mogłam ładnie pozasłaniać miejsca bez ciała :) RADA 2: miałam tylko czerwony barwnik, więc na ciało dałam tylko okruszek i wyszło lekko różowe, bieliznę zrobiłam mega czerwoną, natomiast żeby zrobić ciemny kolor na sutki to wylewając z kąpieli wodnej masę bieliźnianą do cukru pudru na stolnice zostawiłam odrobinę w rondelku i do tego dodałam pół łyżeczki kawy parzonej takiej prosto z opakowania i dosypałam cukier puder i wyszło mi lekko brązowa masa :) Panom smakowała ;) natomiast koronkę na bieliznę i napis zrobiłam zwykłym białym gęstszym lukrem i bardzo ładnie to wyglądało. Dodam jeszcze że biszkopty na piersi piekłam w zwykłych glinianych miseczkach luminarc i świetnie się spisały. Dzięki za świetny pomysł na prezent urodzinowy :D ELA

      Usuń
    2. Super! No widzisz, a nie mówiłam , że największą frajda jest tort własnoręcznie zrobiony? Polecam się :)

      Usuń
  20. Witam czy jak posmaruje tort kremem waniliowym i odstawie do lodowki na noc to na to nakladamy mase maslana? I odstawiamy do lodowki i na to idzie masa cukrowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa śmietankowa jest do przełożenia blatów biszkopta, masę maślaną kładziemy na wierzch i wtedy na nią masę cukrową. Przed położeniem masy cukrowej wstawiamy tort do lodówki do schłodzenia. Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Witam! ten krem waniliowy smarujemy na sam wierzch tak? I on ma byc przygotowany z mlekiem i maslem tak? Czy jeszcze jeszcze jakas masa maslana ma byc dodatkowo robiona....nie Rozumiem. A i te literki jak robilas?

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam! ten krem waniliowy smarujemy na sam wierzch tak? I on ma byc przygotowany z mlekiem i maslem tak? Czy jeszcze jeszcze jakas masa maslana ma byc dodatkowo robiona....nie Rozumiem. A i te literki jak robilas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - krem waniliowy z dodatkiem mleka i masła ( np. firmy Gellwe ) idzie na wierzch. :) Literki są z masy cukrowej i wycinałam je szablonem.

      Usuń
  23. Dziekuje😃 to juz wszystko wiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziekuje😃 to juz wszystko wiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny tort nie robiłam nigdy z masy cukrowej jakoś sie jej boję :) a strasznie mi sie podobają... Nadaje się na walentynki?

    OdpowiedzUsuń
  26. Wera ja tez się bałam tej masy, ale się przemogłam i jakoś wyszło.
    Na Walentynki? Czemu by nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam. Mam pytanie, czy nie rozpuszczała się masa cukrowa od tego kremu waniliowego? Pozdrawiam. Ewelina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa waniliowa nie rozpuszczała mi się,jest z dodatkiem masła. W jeden dzień robiłam tort,a na drugi dzień tort pojechał na urodziny i nic mu nie było.Przed położeniem masy cukrowej wstawiłam tort do lodówki na czas przygotowania tejże masy.Możesz zwiększyć ilość masła np do 150 g,jeśli się boisz,że się rozpuści. Mam nadzieje,że pomogłam.Pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Witam. Mam dwa pytania :) i mam nadzieje ze Pani odpowie ;) Otoz jakiej srednicy w cm byly mniej wiecej miseczki na piersi i co jak nie znajde podobnych ? ;) I jeszcze czy blache nalezy tylko wysmarowac tluszczem - nie wykladac papierem do pieczenia albo nie obsypywac bulka tarta ?? I miseczek tez nie ? z gory dziekuje za odpowiedz ! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Miseczki juz znalazlam w komentarzach powyzej ze ok 11 cm ;) ale mam jeszcze jedno pytanie :) - czym Pani ''wycinala'' mase na piersi? nie wiem za bardzo jak ja wyłozyc zeby wyszlo tak fajnie jak w Pani wykonaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeśli chodzi o masę cukrową- kładłam cały płat rozwałkowanej masy na tort i potem dłońmi "dostosowałam" kształt ciała.Nadmiar masy na bokach obcinałam nożem do pizzy (radełkiem) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wszystko wiem,mam nadzieję przynajmniej ;) dzisiaj zaczynam, jutro dokoncze tort, mam nadzieję ze wyjdzie ;) ogółem ciasta zawsze mi wychodzą ale takiego tortu jeszcze nigdy nie robiłam ;) a żelatyna do masy smietankowej jest konieczna??? Pytam bo ja nigdy nie daje zawsze tylko śmietankę cukier puder i serek mascarpone ;) dziekuje za odpowiedzi ;)

      Usuń
  31. dzień dobry pani torty mnie zainspirowałły do zabawy z ciastem i masą cukrową pierwszy mój tort to kobieta z piersiami a dzisiaj już robię cuda dzięki Pani dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  32. bestka762powinno być,nazywam się Beata Serafinowicz jeszcze raz dziekuję Pani za inspiracje.bawię się często pieczeniem tortów ostatnio zrobiłam konia z którego jestem dumna może Pani zobaczyć na moim profilu fb

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam Beato :) Bardzo się cieszę ,że to właśnie dzięki mojej stronie tak Cię wzięło i zaczęłaś z pasją tworzyć torty :) Takie pochwały i miłe słowa dodają skrzydeł :) Widziałam Twoje arcydzieła na FB-koń rzeczywiście wygląda wspaniale, a i inne torty są rewelacyjne.Pozdrawiam serdecznie i życzę jeszcze wielu,wielu tortów na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakiego koloru barwnika użyła pani do zabarwienia masy cukrowej na ciała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz obecnie używam barwników w żelu w kolorze ivory,a przy robieniu akurat tego torta używałam barwników w proszku i mieszałam dwa kolory ze sobą,tylko nie pamiętam: żółtego z pomarańczowym czy brązowego z pomarańczowym.Zrób próbę na malutkim kawałeczku masy,dodając tylko odrobinkę barwników.Pozdrawiam!

      Usuń
  35. Tort jest przepiękny :-) chce zrobić takie cudo mojemu mężowi, ale mam jedno pytanie odnośnie masy cukrowej. Czy zamiast planty moge uzyc oleju kokosowego? Mam taki w domu i jest on bez zapachu i smaku, ale w lodówce jest twardy jak kamien i boję się ze ta masa jak ostygnie nie będzie taka plastyczna. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Hmmm...nie używałam jeszcze oleju kokosowego,ale trzeba eksperymentować w kuchni.W końcu skąd wiadomo czy coś można łączyć ze sobą czy nie?Wypróbuj może na małej ilości masy cukrowej dodając rozpuszczony olej kokosowy...

    OdpowiedzUsuń
  37. Udalo się z olejem kokosowym:-) ale co trzeba zrobic aby ta masa cukrowa była taka ładna błyszcząca ? Ta "skóra" tak pięknie się lśni, a moja próbna masa wyszła matowa (dodałam do niej gorzkie kakao bo chciałam zrobić ciemne ozdoby).
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm..może od kakao? Ja dodawałam barwniki spożywcze w proszku (dodaje się ich niewiele), z kakao jako barwnikiem nie eksperymentowałam.

      Usuń
  38. Witam. Mam male pytanko czy trzeba używać tej planty do masy cukrowej ? Jutro zaczynam robić te dzieło, bardzo byłabym wdzięczna za szybka odpowiedz. Pozrawiam i podziwiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,pewnie trochę późno odpisuję,ale niestety nie mam dostępu w dzień do swojego maila,ponieważ chwilowo używam starego telefonu (inny w naprawie)i dopiero teraz odczytałam wiadomość.Moim zdaniem planta bądź olej kokosowy powoduje,że masa nie jest za sucha i jest bardziej plastyczna.Można jednak ją pominąć.Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  39. Czy na biszkoptoge obłożyćsda z śmietany i maskarpone a na to nałożyć lukier

    OdpowiedzUsuń
  40. Coś poszło nie tak czy na biszkopyoge obłożyć kremem z śmietany i maskarpone a na to masa cukrowa

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)