czwartek, 7 listopada 2013

Kokosowa fantazja

           Biszkoptowe ciasto z wilgotną masą kokosową i galaretką. Spróbowałam połączyć dwa kolory masy z czekolady i nawet fajnie mi wyszło. Wiem, że zdjęcia nie oddają całego efektu.
 Ale co tam fotki...grunt, że ciasto bardzo dobre :)

                     Składniki:

Ciasto:
  • 3 jajka
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  •  6 łyżek cukru  lub 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/4 łyżeczki do pieczenia
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną piane dodając pod koniec ubijania cukier lub cukier puder. Dodać dwa żółtka - wymieszać. Wsypać przesianą mąkę wymieszaną z kakao, proszkiem do pieczenia i połączyć całość drewniana łyżką (nie miksować ). Przełożyć ciasto do wysmarowanej tłuszczem formy 24 x 35 cm i piec w temp. 180° C około 20-25 minut.

Masa kokosowa:
  • 200g wiórków kokosowych
  • 2 szklanki mleka ( u mnie  mleko kokosowe )
  • 1/2 kostki miękkiego masła (125g )
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • 2 białka
  • 2 paczki herbatników (potrzeba około 18-19 sztuk )
  • 2 galaretki
Masa czekoladowa:
  • 1 1/2 tabliczki czekolady mlecznej                    
  • 100 g słodkiej śmietanki 30 %
Rozpuścić galaretki w niepełnych 4 szklankach gorącej wody i odstawić, aby lekko stężały.
Wiórki zalać mlekiem i zagotować od czasu do czasu mieszając , żeby masa zgęstniała. Masło utrzeć. Masę kokosową dodawać po jednej łyżce do masła cały czas ucierając.
Ubić z cukrem pudrem pianę z białek . Dodać do masy i dokładnie wymieszać. Wyłożyć masę na ciasto, wstawić do lodówki do schłodzenia.
Gdy galaretka zacznie krzepnąć - wylać ja na schłodzona masę kokosową. Na galaretce poukładać herbatniki.
Podgrzać śmietankę. Kiedy zacznie lekko wrzeć-odstawić z ognia, wrzucić kostki czekolady i wymieszać do rozpuszczenia.Jeszcze ciepłą masę rozprowadzić na cieście i wstawić do lodówki do schłodzenia na co najmniej 3 godziny, choć ciasto najlepiej smakuje na na drugi dzień.

12 komentarzy:

  1. ciacho wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantazję to Ty masz. Zrobiłaś takie cudo, że napatrzeć się nie mogę. Ale chętnie zjadłabym taki kawałek. Pewnie skorzystam z przepisu i upiekę takie ciasto. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie udekorowane :) Wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda;) A ta polewa, mistrzostwo:):)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo zaciekawiło mnie to ciasto, jeszcze nigdy takiego nie jadłam :) zapisuję pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bosko, pięknie udekorowane i te warstwy, pycha, na pewno wypróbuję przepis, lubię wypieki z kokosem, a dziś robię pyszne kokosanki (wg,kuchni lidla,), już pachną z piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a jak tą polewę tak mozna "ułożyć"???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw "położyłam" ciemną czekoladę, następnie białą czekoladę rozprowadzałam w tzw. szlaczek (workiem papierowym zwiniętym w rulonik, który miał uciętą końcówkę ). Na koniec potrzebny jest tylko patyczek np. do szaszłyków. Tym patyczkiem zaciągamy przez całą długość odwrotnie niż położony zygzak. Nie wiem czy dobrze umiałam wytłumaczyć. :)

      Usuń
  8. Bardzo mało ciasta mi wyszło z tego przepisu (mimo ubicia piany na sztywno). Zastosowałam mniejszą brytwanke (24x29) i wyszło ok.

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)