piątek, 12 kwietnia 2013

Piwoszki

         Tyle czasu "siedział" u mnie w zeszycie ten przepis na ciastka, a ja go po raz pierwszy wprowadziłam w życie w mojej kuchni i żałuję, że wcześniej tego nie zrobiłam. Super kruche, delikatne ciasteczka. Wyglądem i smakiem trochę mi przypominają ciasto francuskie. Z jednej porcji wyszły mi 3 blachy wypieków, a ich zapach roznosił się po całej kuchni.   
          Naprawdę polecam - spróbujcie, a nie pożałujecie.....Ja na pewno upiekę je jeszcze nieraz.

                 Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • pół szklanki jasnego piwa
  • 1 kostka twardej margaryny ( zmrożonej)
  • szczypta soli 
  • 1 łyżeczka czubata cukru pudru
  • marmolada do dekoracji

            Zimną twardą margarynę ( z zamrażalnika ) zetrzeć na tarce jarzynowej, dodać mąkę, szczyptę soli, cukier puder i piwo-wszystko razem wymieszać.Wykrawać ciastka.  Można udekorować marmoladą.
           Upiec w temp. 180°C ok. 12-15 minut (do zrumienienia ).

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe. Hmm, pierwszy raz takie z piwem widzę, do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez mam przepis na cista z piwem,ale jakoś do tej pory nie mogłam się zdecydować,żeby je zrobić. Jednak widząc twoje działo jestem na "tak"!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłam wiele razy,są pyszne-poczęstowałam koleżanki w pracy i przepis na nie się znalazł w wielu domach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam
    Właśnie Twój przepis się drukuje, a dziś po pracy będę je robić, wyglądają obłędnie, a jeżeli smakiem przypominają ciastka francuskie, no cóż.....niebo w gębie. Pozdrawiam, fajny blog, super przepisy

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)