niedziela, 10 marca 2013

Ciasto ze szpinakiem i granatem "leśny mech"


                Przepis ten dostałam od koleżanki,a ona od koleżanki i nie wiem skąd wziął swój początek. Zachęcił mnie do zrobienia ze względu na obecność szpinaku.Ta ciekawość...Intensywnie zielone, wilgotne pyszne ciasto, szpinaku nie czuć w ogóle. Granat dodaje całego majestatu temu ciastu.
            Szkoda, że nie widzieliście minki mojej rodziny jak przekrajałam to ciasto. Na początku z dystansem podeszli do degustacji, ale efekt został osiągnięty, w końcu zajadali ze smakiem :) 
Do zrobienia ciasta użyłam  tortownicy 25 cm.
            Składniki:
  • 450 g mrożonego szpinaku ( drobnego, nie w liściach )
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 3 jajka
  • 1 1/3 szkl. oleju
  • 2 szkl. mąki krupczatki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 ml. śmietany 30%
  • 2 śmietan-fixy
  • cukier wanilinowy
  • owoce granata do ozdoby

      Rozmrażamy szpinak i odsączamy z  wody.
      Miksujemy jajka z cukrem, wlewamy powoli olej dalej mieszając.Wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Po połączeniu całej masy dodajemy szpinak i mieszamy łyżką.Wlewamy do formy , pieczemy ok. 1 godz. do "suchego patyczka" w temp. 180 °C.

     Po wystudzeniu obciąć nożem wierzch ciasta i  rozdrobnić je na talerzyku.

       Ubić śmietanę dodając pod koniec śmietan-fixy z cukrem wanilinowym i odrobiną cukru pudru (do smaku).
        Na ciasto wyłożyć ubitą pianę, posypać okruszkami ciasta i obłożyć owocami granata leciutko dociskając je dłonią. 


       Jeśli chcemy upiec ciasto na blaszce np. o wymiarach 24x35 trzeba podwoić składniki wydłużając czas pieczenia nawet do 1,5  godziny. Będzie z tego pełna blacha pysznego ciasta:)

 Smacznego :)

Ps.Pomysł na nazwę wyszedł ode mnie, ponieważ u mnie w zeszycie widniało po prostu jako ciasto ze szpinakiem. Myślę, że nazwa jest jak najbardziej trafna)

243 komentarze:

  1. O raju!!!! Jakie cudo!!! muszę koniecznie wypróbować, tylko obawiam się troszkę o smak ciasta. Ale wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się bać. Naprawdę. Smak szpinaku jest niewyczuwalny. Wczoraj piekłam mamie to ciacho na całą blachę do pracy na imieniny. Podobno zrobiło furorę, zwłaszcza kolorem. Teraz wołają od niej przepis,żeby zrobić na święta :)

      Usuń
    2. Dzisiaj upiekłam to ciasto i jestem zachwycona. Fakt, nie czuć w ogóle szpinaku. Dzięki za ten wspaniały przepis :)

      Usuń
    3. Cieszę się ,że odważyłaś się wypróbować ten przepis :) Pozdrawiam

      Usuń
    4. Ciasto jest pyszne, jadłam i w życiu nie pomyślałabym że jest ze szpinakiem:)

      Usuń
    5. Smak jest też obłędny :) Polecam gorąco

      Usuń
    6. Ono jest cudowne, wygląda znakomicie i jeszcze lepiej smakuje. Dziś pierwszy raz go spróbowałam, byłam zachwycona :)

      Usuń
    7. Ciasto jest przepyszne! Dziś robiłam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni!

      Usuń
    8. wypróbowalam smak pyszny, nic nie czucćże to ze szpinaku pycha mniam, mniam :)

      Usuń
    9. Wczoraj mąż upiekł ciasto ,jest pyszne

      Usuń
    10. a ja właśnie jem to ciasto i wg mnie strasznie czuć proszek albo sodę więc bardzo się zawiodłam

      Usuń
    11. bo pewnei za duzo proszku uzylas

      Usuń
  2. Cudo, cudo i jeszcze raz cudo!!!! I to w moim ulubionym kolorze!...........Jestem zachwycona połączeniem. Czytam i nie wierzę. Niesamowite! Czy ze świeżego też by wyszło, jak myślisz? Zapisuję do testu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się,że Wam się podoba. Myślę, że świeży szpinak mógłby być, ale musiałabyś go drobniutko posiekać i przesmażyć na patelni, chociaż ja osobiście jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. zachwyciło mnie to ciasto wyglądem. Pięknie rośnie w piekarniku. Ale nie ma takiego zielonego koloru jak to ciasto na zdjęciu... powiedzcie dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ci odpowiadam. Jeśli chodzi o kolory na zdjęciu, to różne czynniki mają na to wpływ.Przede wszystkim na jakość zdjęć wpływa światło i jakość aparatu z którego się korzysta. Barwy są również zależne od monitora z którego korzystasz-jego kontrastu i jasności. Ale czy od szpinaku również....tego nie wiem.

      Usuń
    2. wlasnie upieklam, kupila szpinak specjalnie z iglo, najlepszy, i co? ciaso wyroslo, ale koloru nie ma, moglyscie powiedziec by jakos zmiksowac szpinak czy dodavckoloru.. mialo byc ladne zielone na wielkanoc jutro... ech kobity...

      Usuń
    3. Przeczytałam,może pomogę. Po odmrożeniu szpinaku odciskamy go (ja zwykle na sitku ) . Jeśli szpinak ma zbyt mało wody to ono będzie miało niewyraźny kolor, taki bledszy trochę...

      Usuń
  5. Piekłam to ciasto w ubiegłym tygodniu na uroczystości rodzinne.Wyszło takie piękne jak na zdjęciu.Pyszne,nikt nie chciał uwierzyć ,że ze szpinakiem.Polecam ,bo warto,pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja trochę zmodyfikowałam przepis i wychodzi pyszne:) http://margaretslifestyle.blogspot.com/2013/08/ciasto-mech.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Margaret,

      Uważam, że wykorzystując czyjś przepis, nawet lekko zmodyfikowany, powinnaś powołać się na swoją inspirację. W innym wypadku, wydaje się to mało profesjonalne.

      Pozdrawiam,
      miłośniczka blogów kulinarnych.

      Usuń
    2. Omatko!!!!!blablabla

      Usuń
    3. Żadne blabla tylko przywłaszczanie cudzych przepisów. Już była taka jedna, która książkę napisała kradnąc cudze przepisy.... O zachowanie wzajemnego szacunku chodzi, widać dla niektórych mało znaczące - Anonimie...

      Usuń
  7. same pozytywne opinie tak wiec i ja jutro zbieram sie do pieczenia :)
    mam nadzieje , ze rodzina bedzie zadowolona

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozdrawiam i życzę udanego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki za przepis! ciasto wyszło cudownie, wygląda niesamowicie - nawet kolor wyszedł taki jak na zdjęciu!!! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. wczoraj upiekłam to ciasto i wyszło pyszne. tylko troszkę je zmieniłam do bitej śmietany dałam serek mascarpone i posłodziłam tylko cukrem waniliowym. Mniam! SUPER PRZEPIS :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś wspaniałego, najlepsze ciasto jakie mi do tej pory wyszło :) Polecam zastąpić granat żurawiną - też daje niezapomniane emocje dla podniebienia :D No i jogurt naturalny do pianki <3
    Bardzo dziękuję za przepis, a przede wszystkim za rewelacyjnie zrobione zdjęcie - bo to właśnie ono zachęca do wejścia na Twoją stronę i pieczenia :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pyszne ciasto:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam już kilka razy- jest superrrr!! Polecam. wśród znajomych robi furrorę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto przepyszne piekłam juz kilkanaście razy .. daje 2 śmietany 30% i pół szkl. galaretki cytrynowej rozpuszczonej w wodzie oraz serek mascarpone, pyszne... przepis robi furorę wśród moich znajomych i nie tylko znajomych

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam w piątek. Do ozdoby dałam żurawinę, tak jak ktoś podpowiedział... Coś wspaniałego !!! Na przyszłość chyba dam mniej proszku do pieczenia..

    OdpowiedzUsuń
  16. Upiekłam. Wyszło piękne i pyszne. Z żurawiną. 26.11.2013 r.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ekstra. Brak slow. Zrobilam i boje sie jesc... Szkoda:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak zobaczyłam zdjęcie to nabrałam ochoty na to ciasto zastanawiam się jak to z tym szpinakiem jest ale jak czytam opinie, że pyszne itd to chyba zrobię i zaskoczę rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy szpinak trzeba jakoś dodatkowo rozdrobnic???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zakupić szpinak mrożony brykiet. Poza jego rozmrożeniem nie trzeba nic robić :)

      Usuń
    2. a co zrobić aby nie stracić koloru?

      Usuń
    3. nie traci koloru

      Usuń
  20. jadłam to ciasto u cioci na imieninach :), najpierw przyglądaliśmy się niepewnie, ale jak spróbowaliśmy każdy chciał dokładkę, rzeczywiście pyszne, nie wiem czy były to te same składniki, ale zielone było na pewno, pozdrawiam Hania

    OdpowiedzUsuń
  21. Moi goście wtedy tak samo zareagowali na początku, dopóki nie spróbowali. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam i wyszło pyszne
    http://mama-am.blogspot.com/2013/12/tort-lesny-mech.html

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda bajecznie, chcę je zrobić na święta :P

    dość proste w wykonaniu a ja wytrawnym cukiernikiem nie jestem ... chciałabym czymś zaskoczyć rodzinkę ... czy można je zrobić dzień wcześniej?
    czy śmietana nie siądzie?

    Aga

    OdpowiedzUsuń
  24. Aga, oczywiście, że możesz zrobić dzień wcześniej. Śmietana nie powinna siąść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, wesołych świąt :)

      Aga

      Usuń
    2. Udało się piękne ... jak z Twojego zdjęcia i przepyszne.
      Grubszą warstwę ciasta przełożyłam jeszcze cieniutko marmoladą :)

      Usuń
    3. Ile kucharzy tyle inspiracji :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  25. Jadłam i jest smaczny, teraz upiekę sama.

    OdpowiedzUsuń
  26. Upiekłam i teraz się studzi. Urosło, potem opadło i jest równe. Co jest w środku dowiem się po wystudzeniu i rozkrojeniu. Niestety wierzch jest prawie czarny, więc jak odetnę do posypania, będę mieć zgniły mech.
    Postępowałam ściśle wg przepisu i jestem w rozpaczy, że domownicy mnie wyśmieją.

    OdpowiedzUsuń
  27. Hej.
    Własnie włożyłam do piekarnika.
    Czy ciasto jest tak gęste że trudno wymieszać szpinak?U mnie własnie tak było.
    Mam nadzieję że sie uda.

    OdpowiedzUsuń
  28. Można dodać jeszcze pod masę cienką warstwę galaretki (wiśniowej bądź z owoców granatu) np przepyszne! : )

    OdpowiedzUsuń
  29. Zachwyciłam się i koniecznie muszę wypróbować ten przepis ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto rewelka jadłam u znajomej i teraz sama muszę koniecznie zrobić takie, przepis podobny do tego co mówiła znajoma więc skorzystam z tego ;) ( u znajomej zamiast granatu były maliny w kawałeczkach )
    Wygląda tajemniczo i przepysznie.
    Pozdrawiam Julka

    OdpowiedzUsuń
  31. pyszności ...♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  32. To ciasto jest na prawdę pyszne:D nie mogłam sie nim najeść :D świetnie wygląda i również świetnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Robiliśmy wczoraj, jest super! Co prawda nie tak zielone jak na tym zdjęciu, ale pewnie tak samo smaczne :) Tylko użyliśmy mango zamiast granatu.

    OdpowiedzUsuń
  34. jadłam dzisiaj,przepyszne! nienawidzę szpinaku,ale z niedowierzaniem moge przyznac,ze ciasto tak jakby nie miało nic wspolnego z tym produktem,dzis nie mogłam sie najesc,dostalam zdecydowanie za mały kawalek!!!!! chce jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  35. ciasto rewelacja, nie piekłam, ale miałam przyjemność skosztować i na pewno będzie jednym z częściej pieczonych przeze mnie ciast. Dziekuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  36. moje wygląda pięknie myślę że i tak będzie smakować robiłam z proporcji podwojonej na dużą blachę i wyszedł kolos ;-) żeby zmniejszyć kaloryczność ubiłam mleko zagęszczone 4% jutro częstuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam ciasto wygląda pięknie. mam zamiar sama spróbować je upiec mam tylko pytanie odnośnie szpinaku. u mnie w sklepie są dwa rodzaje(mowa oczywiście o mrożonym) pierwszy to całe liście uformowane w małe kostki i drugi rozdrobniony w kształcie prostokątu.

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaka wielkość blachy ? Mam tortownicę 27cm będzie dobrze ? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście.Będzie dobra.

      Usuń
    2. Ja mam tortownice 20 cm .Czy nie będzie za mała ?

      Usuń
  39. szpinak ma być mrożony w liściach czy rozdrobniony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już wcześniej wspomniałam - rozdrobniony.

      Usuń
  40. Jestem antytalentem do pieczenia ciast, a to ciasto tak bardzo mi się spodobało, że zaryzykowałam.... Wyszło obłędnie piękne i rewelacyjnie smaczne. Mąż mój nie chciał uwierzyć, że zielony kolor to od szpinaku. Myślał, że go wkręcam. Teraz zrobię je na 4 urodziny wnuczki i będzie robiło za torcik ze świeczkami. Jestem przekonana, że nikt nie uwierzy że sama je zrobiłam, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Bardzo się cieszę, że to ciasto tak Wam przypadło do gustu. Jako tort będzie pięknie się prezentował ze świeczkami. Pozdrawiam :)

      Usuń
  41. Upiekłam je dziś. Wyrosło super, szkoda tylko, że ma bagienny posmak szpinaku. Nie wiem co zrobiłam źle. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie wycisnęłaś dobrze szpinaku....nie wiem..

      Usuń
  42. Piekłam już kilka razy, a trzeba przyznać, że jestem beztalenciem w tej materii... Ale co jak co, to ciasto raczej zawsze wychodzi super :) Trzeba wiedzieć, że szpinak jest składnikiem, żeby wyczuć jego delikatny posmak. I raczej kto po raz pierwszy konsumuje, to nie potrafi powiedzieć co tak naprawdę zjada. Piekłam jako tort kilkuwarstwowy dla dziecka , piekłam na różne uroczystości - dodawałam galaretkę wiśniową w kostkach do środka, zamiast bitej śmietany używałam też kremu z paczki śmietankowego - pomysł wpierw wypróbowany i podpowiedziany przez moją siostrę :) I też było dobrze. Ciasto niepowtarzalne! I w smaku i w wyglądzie. Dziękujemy za przepis! Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam, ciasto wygląda obłędnie i mam zamiar je upiec jako tort urodzinowy, mam nadzieję, że wyjdzie:)
    Mam tylko drobne pytanie, czy jak miksujemy jajka to tak jak do biszkoptu? Najpierw białka i dodając powoli żółtka? Czy razem?
    Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miksujemy razem.Na pewno Ci wyjdzie :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Udał się rewelacyjnie :) Prawie wyszedł z tortownicy :))
      Dziękuję za przepis i pomoc :)
      Pozdrawiam, Asia

      Usuń
  44. Obłędne ! jestem bardzo wybredna ale to jest najlepsze jakie jadłam !

    OdpowiedzUsuń
  45. Właśnie mam to ciasto w piekarniku...
    Ciekawa jestem, co z tego wyjdzie... :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Miksujemy jajka z cukrem, czyli całe jajka. Nie jest nigdzie napisane, że trzeba oddzielać jedno od drugiego i ubijać osobno. Kłania się czytanie za zrozumieniem.
    A tak na marginesie ciasto super. Zielone cudnie że aż oczy bolą. Trochę jednak jest tłuste.

    OdpowiedzUsuń
  47. Upiekłam to ciasto i naprawdę nie rozumiem zachwytu nad nim. Smakuje jak zwykły biszkopt z bitą śmietaną. W dodatku trudno się kroi z uwagi na to, że ciasto u góry jest rozdrobnione. Kolor wprawdzie ładny, ale nie zachęca do sięgnięcia po kawałek. Domownicy stwierdzili " jest ok, ale nic specjalnego". Na pewno nie upiekę tego ciasta jeszcze raz, ani nie polecę nikomu przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile kucharzy, tyle opinii. Szkoda,że ci nie smakowało ciasto. Niestety, nie wszystkim da się dogodzić.Dlatego można znaleźć wszędzie setki tysięcy przepisów, żeby każdy znalazł coś dla siebie.Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Upiekłam to ciasto i zaniosłam wczoraj do córki na wigilię........ niestety najadłam się tylko wstydu :( Ciasto wyglądało przepięknie, ale jak zaczęłyśmy kroić, to ten "mech" na górze okazał się zielonym piaskiem i rozsypywał się po stole :( Wszystko zrobiłam tak jak w przepisie a i tak 2/3 ciasta zabrałam z powrotem do domu :(

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  48. Przepis wypróbowany dla mnie super! Jak dla mie super, szpinaku nie czuć a wygląda rewelacyjnie :) trochę zmodyfikowałam robiąc masę z serka homogenizowanego i śmietanki, dodałam tez owoce granatu do masy. Anonimowy nie wiem czego się spodziewałaś/eś smakuje jak babka na oleju, bo nią jest, szpinak dodaje jedynie koloru... U mnie wszyscy zachwyceni i wyglądem i smakiem :) wielkie dzięki Piekarniczku!

    OdpowiedzUsuń
  49. upiekłam w sobotę :D ciasto zrobiło niesamowitą furorę :D nie miałam granatu więc dodałam maliny

    OdpowiedzUsuń
  50. http://graz197411.blogspot.com/2014/04/ciasto-ze-szpinakiem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wstawiasz link, to najpierw przeczytaj uważnie... nie jestem złodziejem, napisałam: "Zdjęcie poniżej ściągnęłam z netu, aby pokazać jak pięknie wygląda.. nie mogę napisać skąd.. bo znalazłam ten sam przepis, z tym samym zdjęciem na kilku blogach i stronach.. (masakra)..."
      Nie ładnie kogoś oczerniać.. skąd mogę wiedzieć kto jest prawdziwym właścicielem jak każdy w znalezionym przepisie pisał, że to jego..

      Usuń
  51. Zrobiłam ciasto z podwójne porcji i niestety wyszedł zakalec. Nie wydaje wam się, że za dużo oleju, przecież to ciasto jest strasznie tłuste. Na dwie porcje szpinaku aż 0,5 l oleju?!
    Moje wnioski są takie: na blachę 24x35 dwa szpinaki to za dużo ciasto jest po prostu bardzo szpinakowe, pachnie bardzo szpinakowo, a chodzi tu o nadanie koloru a nie zdominowanie.

    OdpowiedzUsuń
  52. Jadłam podczas Świąt. Pycha ( u nas ciasto było polane musem z mrożonych truskawek).

    Greta

    OdpowiedzUsuń
  53. więc zabieram się za pieczenie! :D

    OdpowiedzUsuń
  54. Właśnie upiekłam trzeci raz, tym razem z podwójnej porcji. Zawsze wychodzi pięknie zielone i pyszne. Na wszystkich robi wrażenie :-) Pod śmietanę daję galaretkę wiśniowa, bo tak mi się bardziej podoba i zyskuje na smaku, ale to już rzecz gustu . Dzięki z przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. Upiekłam - zrobiło na gościach ogromne wrażenie. Dzięki za wspaniały pomysł :) Piekłam około 50 minut. Po 60 z góry byłoby zbyt mocno spieczone :)

    OdpowiedzUsuń
  56. dzisiaj będę piekła ,ciekawe co mi wyjdzie ...podzielę się opinią ...

    OdpowiedzUsuń
  57. Ciasto świetne sama wczoraj robiłam. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  58. upiekłam ,udało się ...oczywiście zmodyfikowałam :) dałam mniej oleju i proszku do pieczenia ,dałam jeszcze galaretkę cytrynową na przekrojone ciasto,ubiłam jogurt grecki dodając galaretkę cytrynową rozpuszczoną w 1/2 szkl.wody ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie. Następnym razem też dam mniej oleju.

      Usuń
  59. Ja piekłam na święta zrobiło wrażenie na wszystkich Mam pytanie na spodzie wyszło mi takie jak zakalec wyglądało jak mokre Dlaczego ? dałam przepis znajomej i jej również takie wyszło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może troszkę za krótko piekłaś....Każdy ma inny piekarnik i jednak stopień upieczenia może być inny.

      Usuń
    2. Mi także wyszedł zakalec... wydaje mi się że taka ilość cukru jest za duża na 3 jajka :(

      Usuń
    3. Naprawdę nie wiem dlaczego wyszedł Ci zakalec. Piekłam je już kilka razy i za każdym razem wychodzi.

      Usuń
    4. Albo za dużo oleju, albo nieodsączony do końca szpinak.

      Usuń
  60. A czy zamiast mąki krupczatki można dodać mąke tortową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam w tym cieście zastępować krupczatki inną mąką, więc nie umiem odpowiedzieć na to pytanie.

      Usuń
  61. Czy można zamienić szpinak na szczaw? hmm?







    OdpowiedzUsuń
  62. Czy można użyć zwykłej mąki tortowej??

    OdpowiedzUsuń
  63. Zrobilam to ciasto na urodziny synka.Zaskoczylam wszystkich,siebie zreszta tez.Piekny zielony kolor z biala smietana i czerwonym granatem wyglada oblednie:-) gratuluje swietnego bloga:-)

    OdpowiedzUsuń
  64. Mój pierwszy placek w życiu... jaki zrobiłemi prawie cały wciągnąłem... :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Witam,jakiej firmy szpinaku używacie do tego ciasta bo mi takie ładne zielone nie wyszło?...:)

    OdpowiedzUsuń
  66. Hej moje ciasto właśnie się pieczę i siedzę jak na szpilkach mam nadzieję że wyjdzie zobaczę co mi wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  67. Zrobiłam to ciacho, było pyszne i pięknie zielone, rzeczywiście zaskakuje wszystkich i wszystkim smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. Czy mozna użyć do tego ciasta świeżego szpinaku? i jakie proporcje w tedy ile szpinaku na tę porcję ciasta?
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  69. Upiekłam . Pyszne .Tyle że nie wyszło mi zielone ale bure takie. Nie wiem czemu ....

    OdpowiedzUsuń
  70. ciasto rewelacja wyszlo dokladnie jak na zdjęciu, piękny zielony kolor pozdrawiam pomysłodawcę przepisu

    OdpowiedzUsuń
  71. To ciasto jest u mnie już w stałym repertuarze ale że lubię eksperymentowac to ostatnio dodałam zamiast szpinaku rozmrozone tarte buraczki i trochę kakao i masę zrobiłam z serka mascarpone .... wyszło oczuwiście przepyszne . Jeden przepis ale jak widać można go dowolnie modyfikowac ....i zamiast maki krupczatki mozna dodać np tortowej bo też wychodzi wspaniale :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  72. M9j 5 letni syn interesuje się piłką nożną i chciałam mu na urodziny zrobić tort boisko piłkarskie i zastanawiałam się jak zrobić murawę zieloną teraz już wiem dziękuje gdy upieke napisze jak wyszło syn będzie zachwycony

    OdpowiedzUsuń
  73. Upiekłam to ciasto,wyszło super,truskawki dałam zamiast granatu.A na imprezie powiedziałam,że to ciasto z pokrzywami,ze strachem ale wcinali haha.

    OdpowiedzUsuń
  74. A czy ciasto wyjdzie jak dobrze zblenduje świeży szpinak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie bardzo pyszne. Ja już robiłam kilka różnych I zawsze świetnie wygląda. Mój ulubiony.
      Pozdrawiam https://pl-pl.facebook.com/esmeraldazesmakiem

      Usuń
  75. Uwielbiam takie nie typowe połączenia! Na pewno wypróbuję jak tylko skończy się remont :) :( .
    http://eatmemargaret.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. Zrobiłam !!!! wyszło fantastyczne !!! Do bitej śmietany dodałam cukier migdałowy zamiast cukru waniliowego :)
    To ciasto będzie często gościło w moim domu :D

    OdpowiedzUsuń
  77. Cześć :)
    Czy próbował ktoś zrobić to ciasto ze świeżym szpinakiem a nie mrożonym? :)
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  78. Dziś miałam okazję spróbować tego ciasta na zakończeniu roku w szkole. Myślałam, że to żart jak nauczycielka wspomniała dzieciom, że to szpinak. Dzieci zrobiły krzywe miny na samą myśl, ale jadły aż im się uszy trzęsły!!
    Jutro sama piekę! Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  79. To mam pomysł na dodanie mu zdecydowanie leśnego smaku :)
    Konfitura sosnowa albo syrop sosnowy i może nawet da się rozłożyć trochę młodych szyszek z konfitury.
    To by dopiero było cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł.O konfiturze nie słyszałam,ale z syropem muszę kiedyś spróbować,bo widziałam w sklepie. Na własny musiałabym poczekać do wiosny...

      Usuń
  80. Własnie się piecze,zobaczymy jaki będzie efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  81. Witam. Czy olej mozna zastapic rozpuszczonym maslem ?? Prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam zastąpić oleju rozpuszczonym masłem. Jeśli lubisz eksperymentować- spróbuj. Wyczytałam gdzieś, że szklanka oleju to jest 200 g, szklanka masła 250 g. Olej jest lżejszy od masła. Jeśli zaryzykujesz, podziel się z nami swoim doświadczeniem. Pozdrawiam :)

      Usuń
  82. Śmietany 30% czy śmietanki 30%?

    OdpowiedzUsuń
  83. A piekarnik na termoobieg??

    OdpowiedzUsuń
  84. Ciasto jest przepyszne !Polecam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  85. Jak bym mogła odchudzić krem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem...może masą śmietankową: 450ml gęstej śmietany 18% + 3 łyżeczki żelatyny + 3/4 szklanki cukru pudru? Przepis na masę znajdziesz tu: http://przyjemnosczpieczenia.blogspot.com/2013/06/osiemnastka-z-musem-truskawkowym.html . Śmietanę można zastąpić jogurtem naturalnym.

      Usuń
  86. Śmietana Śniezka w proszku ubita na mleku pasuje ?

    OdpowiedzUsuń
  87. Witam,
    Do mnie również to ciasto przemawia zrób mnie! :)
    Mam pytanie czy pianę z białek zapieka się? Czy tylko kładzie na ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  88. wygląda przepieknie :))Czy można to ciasto piec w prodiżu?

    OdpowiedzUsuń
  89. Ciacho przepyszne! Upiekłam na imprezę do znajomych-początkowo patrzyli z niedowierzaniem i nieufnością a potem..cała blacha zniknęła w kilka minut :)
    Za miesiąc upiekę go jako tort urodzinowy dla córki.

    OdpowiedzUsuń
  90. Dziś jadłam..Niebo w gębie..

    OdpowiedzUsuń
  91. musze-gary.blog.pl9 września 2014 13:49

    Super przepis! Ciasto nie dość, że pięknie się prezentuje, to jeszcze jest przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  92. Hej, chciałabym zrobić to pięknie wyglądające ciacho, ale mam pytanie :) Czy zamiast masy śmietanowej moge zrobić jakąś inna, np. jabłkową? Kinga

    OdpowiedzUsuń
  93. Wspaniałe! Wyśmienite i proste Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  94. Ja też polecam.Mając maliny w ogrodzie zdecydowałam się jednak na malinowe dodatki,no i dżemik. Zaintrygował mnie pomysł Marty,aby wypróbować do tego ciasta syrop sosnowy,ale chyba raczej po upieczeniu.Spróbuję i myślę,że to dopiero będzie doznanie...

    OdpowiedzUsuń
  95. Ciasto wyszło przepięknie,super zielone i na pewno nie ostatnie.Po prostu przepyszne.Krem tylko mam ochotę zrobić cytrynowy.

    OdpowiedzUsuń
  96. Dwa tygodnie temu koleżanka przyniosła mi kawałek tego ciasta i kazała odgadnąć składnik odpowiedzialny za tą niespotykaną wśród ciast barwę. Nie byłam w stanie nie dość, że rozwikłać zagadki, to jeszcze uwierzyć w prawidłową odpowiedź. W ogóle nie czuć szpinaku. Znalazłam oczywiście przepis i "nareklamowałam" całej rodzinie zielony smakołyk. Sądziłam, że narobię apetytu, ktoś tam zrobi, a ja będę się opychać... :P Ale zamiast ciasta dostałam wczoraj zestaw do pieczenia: blachy, tortownice, wałki, szpatułki i pędzle. Zostałam elegancko wrobiona ;)
    Piekarnikowy zegar wskazuje 45 minut do podniebiennej rozkoszy.
    Będę miała (prawie) całą blachę Leśnego Mchu dla siebie :P

    OdpowiedzUsuń
  97. Twoje ciasto wygląda cudnie!
    moje już się piecze w piekarniku:)
    mam nadzieję, że wyjdzie równie piękne!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  98. Moja ciasto wlasnie sie piecze:)
    Jest to pierwsze ciasto w moiim zyciu:) zobaczymy co wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  99. Ciasto przepyszne :D a o jego istnieniu koleżanka w pracy mi powiedziała :) dzięki tej stronie mam fajny przepis na "nowe ciasto" :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  100. ciasto sie piecze ..... jestem ciekawa czy bedzie tak pyszny jak wyglada..pozdrawiam ciekawe polaczenie

    OdpowiedzUsuń
  101. Czy zamiast maki krupczaki moze byc inna maka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzis zrobilam ze zwykla mąką, jak najbardziej moze :)

      Usuń
  102. Mam wątpliwości co do ilości oleju, czy nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilości podane są z przepisu, który kiedyś otrzymałam. Przepis sprawdzony, więc chyba nie za dużo. Nie eksperymentowałam z tym ciastem więcej. Przynajmniej na razie :)

      Usuń
  103. Właśnie je upiekłam :) wygląda przepysznie i zapewne tak smakuje, ale degustacja odbędzie się dopiero jutro
    mmm... już nie mogę się doczekać...

    OdpowiedzUsuń
  104. Pyszne :)
    Wczoraj było mym tortem urodzinowym :) a męża ciastem imieninowyn :)
    Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  105. Witam;) ja tez wlasnie korzystam z Twojego przepisu ...ciasto w piekarniku :) tylko zamiast maki krupczatki dalam zwykla:( zobaczymy co wyjdzie? Pozdrawiam Edyta

    OdpowiedzUsuń
  106. Ja nie wiem... widząc tyle pozytywnych komentarzy zrobiłam to ciasto - i co? i wielkie rozczarowanie. Było ładne, pewnie, ale w smaku... lubię szpinak, ale w daniach wytrawnych, a tutaj nawet bita śmietana następnego dnia smakowała jak szpinak...

    OdpowiedzUsuń
  107. dziś robię te ciasto właśnie siedzi w piekarniku :)
    zobaczymy jak będzie smakowało :) jestem bardzo ciekawa :)
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  108. Jadłam wczoraj na imprezie u koleżanki - najpierw wpatrywaliśmy się długą chwilę, z czego to jest a potem zmietliśmy całą tortownicę... teraz sama spróbuję upiec! - Basia

    OdpowiedzUsuń
  109. Moje ciacho właśnie się piecze :D

    OdpowiedzUsuń
  110. Czy szpinak trzeba odciskać z wody, czy wystarczy, że lekko "okapie"??

    Pomóżcie...

    Ja odcisnęłam, bo bałam się zakalca, ale kolor nie wyszedł tak zielony, i pewnie to wina tego, że wyciskałam...

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze zrobiłaś, inaczej mógłby wyjść zakalec.

      Usuń
  111. Dziś będę robić! Cudo:D Mogę na swojego bloga, oczywiście z podaniem źródła przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Wesołych Świąt :)

      Usuń
    2. Dzięki i wzajemnie! A ciasto zrobiło furorę :D

      Usuń
  112. bede je robic na sywlestra :) i kupiłam dwa smietan-fixy ale po 9gram bo pani w sklepie nie miala innych czy wstarczy ? czy musze szukac tych wiekszych paczek ?

    OdpowiedzUsuń
  113. Ciasto pychotka...dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  114. Ciasto robi wrażenie , i wyszlo super .
    Dzieki za przepis i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  115. Witam.
    Właśnie wstawiłam do piekarnika.
    Użyłam szpinaku mrożonego z dodatkiem śmietany .Pewnie nie wyjdzie taki zielony . Ale to moje pierwsze podejście do tego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  116. Witam mi tez w srodku wyszedl zakalec :( dodam ze nigdy nie upieklam zakalca, kolorek sliczny mi wyszedl a boki bardzo twarde :/ale nie poddaje sie upieke jeszcze raz ale za jakis czas;) pozdrawiam Asia!

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam serdecznie <3 . Mam córkę, która nienawidzi warzyw, a w szczególności szpinaku...mówi że nie musi ich jeść bo jest chuda jak szczypiorek :-)...ale uwielbia wszelkie słodkości :-), zaskoczę ją tym ciastem bo dziś spróbuję upiec, ciekawe jaką będzie miała minę...? Proszę trzymajcie kciuki żeby mi to ciasto wyszło, pozdrawiam . Marlena

    OdpowiedzUsuń
  118. Witam serdecznie. Sukces ogromny!!!!!!!! Będę go często robić. Nic nie zmieniłam w przepisie :-) Ciasto rewelacyjnie zieloniutkie!!! Pięknie wyrosło, równe z góry- idealne na tort, wilgotne w środku. Pyszne i w ogóle nie czuć szpinaku ! Córka zdziwiła się, ale spróbowała i zasmakowała! Syn też pochłaniał aż miło. Przepis już "poszedł dalej", poleciłam go znajomym, pozdrawiam i dziękuję za kciuki ;-) przydały się !!! <3 Marlena

    OdpowiedzUsuń
  119. Witam, jesli chodzi o ilosc cukru. 11/3 czy chodzi o 1 szklanke i 1/3 czy moze o 3 szklanki i 2/3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden i jedna trzecia. Może jest to zbyt mało czytelne ,więc poprawiam.

      Usuń
  120. Ciacho wypraktykowane.Wyszło super. Ma jedną wadę: szybko znika ;) aa.. i nie "jedzie proszkiem do pieczenia" jak to ktoś napisał wyżej. Koloru też nie traci:
    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/1907467_10204911323377236_8938496265232605677_n.jpg?oh=a589781a4af9d649749173cc4e0fb84e&oe=5568B14A

    OdpowiedzUsuń
  121. Ciasto wyszło piękne i oczywiście bardzo dobre . Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  122. Po upieczeniu kolor nie był taki piękny jak na zdjęciu. Taka beżowa skorupa. Jak odcięłam wierzch to byłam miło zaskoczona. Piękny zieloniutki kolor!!! Pokruszyłam w rękach odciętą część i okazało sie, że okruszki wyglądają tak jak na zdjęciach.
    Ciasto bardzo smaczne. Wszyscy byli zachwyceni i prosili dokładkę. Będę je piekła.
    Wprowadziłam jednak małą modyfikację. Ubiłam 2 kubki śmietany 30 % z 4 łyżkami cukru pudru i żelatyną. Krem był puszysty i delikatny.
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  123. Właśnie upiekłam ciasto, jest rewelacyjne i proste w wykonaniu. Kolor również zieloniutki , wyszło jak na zdjęciach. Czytam pozostałe przepisy i na pewno z któregoś skorzystam . Marzena

    OdpowiedzUsuń
  124. Niewiarygodne! Smakowite! W rodzinie tort zrobił furorę! Dziękuję bardzo!!
    Dorka

    OdpowiedzUsuń
  125. Ciasto super wcześniej już jadłam, a przepisu szukałam w internecie.

    OdpowiedzUsuń
  126. zrobiłam to ciasto z ciekawosci ,chcialam sprawdzić czym się tak wielu ludzi zachwyca. Jak dla mnie i mojej rodzinki nic specjalnego,zwykla baba na oleju z bitą śmietaną ,żadna rewelacja.Zjedlismy po kawalku ,reszta pewnie po kilku dniach wyląduje w smietniku,nigdy takim ciastem nie poczęstowalabym gości.Ciekawość swoją zaspokoiłam,ale zdecydowanie nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  127. Kusi mnie to ciacho i mam taki pomysl ze zrobie torcik dla synka i na wierzchu posadze grzybki ulepione z marcepana 😉

    OdpowiedzUsuń
  128. Tyle o nim słyszałam a nigdy tego nie zrobiłam, muszę to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  129. Do:anonimowy, Tortownica 20 cm będzie za mała. Może wtedy podwoić składniki i upiec w zwykłej formie np. 24 x 35 cm ?

    OdpowiedzUsuń
  130. Mam pytanie: jeśli chcemy upiec w formie tradycyjnej 24x35 cm,to czy ilość szpinaku też podwajamy?

    OdpowiedzUsuń
  131. Do: Saizen Kreatywne-hobby- tak podwajamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upieczony,skosztowany ;) Wygląda zachwycająco i dobrze smakuje,wcale nie wyczuwa się szpinaku.Na pewno jeszcze nie raz go zrobię;) Dziękuję za przepis.

      Usuń
  132. A ja mam takie pytanko: tak się przymierzam do tego ciasta i planuję i właśnie odkryłam że w sklepie mam tylko właśnie mrożony szpinak w liściach.. czemu nie może być? co można z nim zrobić żeby był drobny? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło! Bardzo dziękuję, pożyczyłam przepis na bloga gdzie dodałam własne spostrzeżenia jak i link do tego autorskiego postu. Bardzo dużo zdjęć krok po kroku - http://pyza-gotuje.blogspot.com/2015/04/lesny-mech-ciasto-ze-szpinakiem.html

      Usuń
  133. Właściwie może być w liściach, tylko trzeba go "zblendować" :)

    OdpowiedzUsuń
  134. A moje "jedzie" szpinakiem już z daleka. Nie pachnie jak ciasto, tylko raczej jak zapieczony szpinak w cieście i w smaku też jest mocno wyczuwalny. Co zrobiłam nie tak?
    Joanna

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią ze mną i innymi. Podpisz się,proszę imieniem lub choćby pseudonimem. Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz i pozdrawiam :)